Dolt nummer och en bomb

Jag blev inringd från jobbet. Och jag fick jobba båda tidigare och senare. Säkert bara för att jag skrev det. Istället för 17-21 blev det 15-22. Men pengar är ju pengar och jag lär ju le lite smått när lönen kommer. Synd att det är så långt dit bara! När jag åkte till jobbet idag så ringde det i telefonen, mitt i all stress. Inte nog med det så var det Dolt nummer också. Jag tänkte att det är lika bra jag svarar.

- Hej det är Frida.
- Ja hejsan jag söker Monika Karlsson
- Ja men då har du nog ringt fel. Eller min mamma heter det och telefonen står på henne.
- Jaha. Men är hon hemma på Österlånggatan?
- Nej hon är på Rhodos. Och förresten så bor vi inte kvar på Österlånggatan.
- Okej vad bra då.
- Men ska jag hälsa henne något, vad gällde saken?
- Nej vi har en misstänkt bomb utanför en lägenhet här så det var inget nu då,
- Okej, va bra! Tack för att du ringde i allafall.
-Hej då!

WHAT? En bomb? I Trollhättan? What's going on? Jag trodde bomber hörde hemma i Mellanöstern o där. Men tydligen finns det här med. I Trollhättan - bäst jag flyttar va?

Nu ska jag sova! Ledig imorn! FAN VA GÖTT!

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0