I died in my dream

Det här är riktigt riktigt kusligt. Jag drömde att jag dog inatt. Att hjärtat bara la av och jag slutade andas. Stillsamt och rofyllt. Det var som en lättnad för kroppen och själen, som att lämna allt det onda och gå vidare till något nytt, vackert och smärtfritt. En slags frigörelse. En räddning.

Det som var ännu kusligare var när jag vaknade. På något sätt kändes det som att jag inte hade andats på ett tag för jag fick anstränga mig för att få luft igen. Och hjärtat slog extra hårt och fort. Nästan som om drömmen vore sann. Det kändes också som en räddning. För även om det var mycket ljusare på andra sidan än vad det är här så känns det fel. För har jag klarat mig hittills så ska jag klara resten av alla nedfällda krokben som man stöter på i livet. Motgångarna. De har gjort mig starka. Och jag vet att döden inte är en flykt. Även om den många gånger har varit lockande i mitt liv så är livet man har något man måste ta vara på. Det gäller bara att vi alla inser det.

/Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0