vad du anförtror åt mig ska jag anförtro åt dig

tänker inte skriva hur viktigt det här med ärlighet är. för det vet vi alla.
även om vi inte alltid lever som vi  lär. som vi kan. som vi borde.
jag skriver inte det här i tron om att jag är perfekt eller är bättre än någon annan på något sätt.
det finns ingen som är perfekt. men man behöver inte vara långt ifrån.

misstag gör vi alla. mer eller mindre. att göra misstag är helt okej, så länge man lär av dem.
lär sig av dom, och rättar sig därefter. jag har gjort misstag flera gånger. men även lärt mig att leva med dom.
att rätta mig efter dom. allt för att inte göra om samma misstag igen.
det bästa av allt är när man inser sitt misstag. erkänner det för sig själv. och alla andra.

jag har blivit sviken många gånger i mina dagar. av nära och av kära.
men jag förlät dom alla. även om jag minns de flesta av dom.
att förlåta är inte samma som att glömma. det går liksom inte att sudda ut.
hur mycket man än vill.

gå vidare. bli hel igen. finna sig själv.
det är mycket man ska gå igenom. och det är liksom bara början.
man vill ta ett steg åt sidan. titta på.
men ändå är man där. hela tiden. och man är med. även fast man inte vill. även om man inte orkar.
att kunna släppa taget. handlar det om vilja?

Kommentarer
Postat av: katarina d

Gillar inlägget Frida! Livet är komplicerat, minst sagt! Just den här sommaren hade jag gärna stått vid sidan och tittat på, men som de sjunger i den där bra låten "I rather hurt then feel nothing at all"...och man blir fan starkare av motgångar, och än en gång har jag lärt mig att människor inte tänker som jag, viktigt att hålla kvar det i tanken för annars kan det göra för jäkla ont! Kram

2010-08-26 @ 10:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0