julafton

julafton är över och idag är det juldagen. ikväll vankas det utgång med mina pinglor Amanda och Anna.
gårdagen var mysig, först blev det julfrukost hemma hos min bror johan för att efter det segla vidare till farmor o farfar en liten stund. hem igen till Kalle Anka, lika bra varje år.
syster, dani, mormor och min morbror var här och vi hade jättetrevligt. alla åt sig smällfeta och man lyckas alltid ångra att man tog den sista köttbullen. de finaste var när jag sa "tänk, här sitter vi och gnäller på att vi äter för mycket när det finns barn som svälter ihjäl där ute" varav mamma påpekar "ja men inte fan blir dom mättare av att jag slänger min mat" och det har hon ju visserligen rätt i. men jag skänkte en tanke i allafall.

hoppas ni hade en mysig julafton med god mat och dryck! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0