ett fritt land?

vaknade tidigt i morse (ca 05.15) av att några idioter grälade på gården här. då dom pratade på arabiska eller nåt annat språk som jag inte kan identifiera eller förstå mig på så förstod jag inte vad dom sa. förutom att den ena sa "det här är ett fritt land". okej. Sverige är ett fritt land, men det beror på hur man ser på det. Det är inte så att att man slipper konsekvenserna av en handling för att det är ett fritt land. Är det så som resten av världen ser på Sverige? Att det är ett fritt land? Är det därför invandringen är så stor hit? Här får vi göra vad vi vill. I så fall vill jag inte ha ett fritt land längre. Jag vill ha ett starkt rättssystem med hårda straff där man ska få betala för sina handlingar. 2 år på ett rättspsyk efter att ta någons liv är inte tillräckligt oavsett vem det är. och i den bemärkelsen kan man verkligen säga att Sverige är ett fritt land, tyvärr, eftersom konsekvenserna av det vi gör inte är särskilt allvarliga. jag vet inte vart jag vill komma. men man ska inte väcka en björn som sover, men som tur var somnade jag om igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0