shooting star

Jag vet hur det känns, för jag har vart där.
Mellan månen och mitt fönster finns en bro.
Kom och gå med mig. Fall ner som ett barn. Jag är skuggan som du jämt kan anförtro.
Jag tänker inte stilla se dig gå isär. Jag tänker gå ett steg bakom dig, finnas där.
Jag är ditt rakblad och din vän, vad du än tror.
Och mellan månen och mitt fönster finns en bro.
Varför spjärna emot, varför vandra vill?
Mellan månen och mitt fönster finns en bro.
Låt natten ha sin gång. All den tid det tar. Det måste regna för att nåt ska kunna gro.
Jag ville också glida bort och suddas ut. Jag ljög vackert för mig själv, precis som du.
Lika rädd för denna rädsla utan ro.
Men mellan månen och mitt fönster finns en bro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0