"Borta bra men hemma bäst"

Det sägs att borta är bra men hemma är bäst. Jag vet inte riktigt om jag vill hålla med om detta. Hemma är allt som vanligt hela tiden. Man ser samma folk, samma sak på TV, man kollar samma grejer på datorn och det är väldigt vardagligt. Borta däremot är för mig en flykt från vardagen. Den trista vardagen. Slippa alla måsten och inte bry sig om tid och rum. Ja, ni vet vad jag menar. Men visst finns det höjdpunkter med att vara hemma också; som att sova i sin egen säng exempelvis...

Idag är det strålande väder och kokande hett så man blir lite sugen på att dra sig lite mer västerut i vårt avlånga land. Jag och Mikael funderar på att åka med hans föräldrar till stugan i Munkedal men jag måste ju ha någon som vaktar Smulan om jag ska kunna åka iväg. Jag får inte tag på Erica heller annars brukar ju hon ha möjlighet att göra det. Nåja, vi får se hur det blir. :) Vad ska ni göra i helgen när det väntas fint väder? :)

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0