Today is the day

Idag  är ingen vanlig dag. Nej för idag flyttar jag. Från Trollhättan till Karlstad. Det är mycket blandade känslor kring flytten, men jag antar att det kommer bli bättre om några veckor. I allafall månader (man vet ju aldrig hur lång tid det kommer ta innan jag känner att jag trivs och känner mig hemma) Nu i  början kommer jag nog åka hem till Trollhättan en hel del på helger och så. Jag tror det uppskattas av både vänner och familj. (Annars får ni säga ifrån!) Men det blir så jobbigt nu. Vad är mitt hem egentligen? A house doesn't make a home, så bara för att jag betalar hyra för en lägenhet behöver inte det vara mitt hem. Och på något sätt kommer Trollhättan alltid vara mitt hem. Även fast jag alltid har velat flytta i från den här staden sedan många tider. Speciellt när jag och Therese planerade att dra hem miljonen i Big Brother. Vi skulle vara med i samma säsong och kan ju då inte bo i samma städer, i allafall inte en liten stad som Trollhättan. Därför skulle jag till Stockholm och hon till Göteborg. Stockholm har jag tyvärr inte kommit till än men hon har i allafall dragit sitt strå i stacken och tatt sig till Göteborg. Men jag kommer nog komma till Stockholm. Ska man bli Sveriges nya finansminister (med socialpolitisk regering) så är det nog lämpligt att bo där. Eller hur?

Nu kommer snart Mami och ska hjälpa mig! Gud jag har så mycket kvar att göra så jag vet inte vart jag ska börja. Ibland önskar jag att man kunde trolla bort allting ner i lådorna och upp till Karlstad utan att behöva göra en minsta ansträngning. Men det är bara att gilla läget! Och jag har ju trots allt vana flyttbärare till bärhjälp (min pappa och bror) så det kommer nog gå som på en räls!

ADIOS!
/F


Kommentarer
Postat av: therese

hehe det var tider det, synd att bigbrother la ner;)men de får väl starta igång igen när du tagit dig till stockholm, lycka till med flytten! :)

pOsset

2009-10-30 @ 11:32:45
Postat av: erica

räknas inte jag som någon hjälp eller? typ "hej-jag-vill-stanna-på-donken-påväg-upp" hjälp?

2009-10-30 @ 14:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0