att hålla tider

god afton. är nu hemma i karlstad igen och arbetet satte igång så fort jag kom innan för dörren och fick springa ner till tvättstugan. hade tvättid idag mellan 19-22 och klockan var väl 22 när jag satte igång första maskinen. tänkte att det här kan jag ju göra i lugn och ro eftersom det inte är nån som tvättar på natten. upp igen, käkade lite tacos och efter det sprang jag ner till tvättstugan igen för att sätta in en ny maskinen och hänga upp resten. upp igen för att städa, jäkla gallret i ugnen som tog närare en timme (!) att få rent med svinto (sparade hårtopparna som klipptes av i fredags) tillbaka till tvättstugan där jag till min stora förtvivlan får se att strömmen har stängts av. jaha, tvätten var ej torr, maskinen hade inte tvättat klart och där står jag. som tur är var det ingen som hade bokat första tvättiden imorgon så jag får springa ner imorn bitti klockan 7 för att köra om tvätten och hoppas på att det andra är torrt. så jäkla typiskt. men nu förstod jag varför det står att man ska vara noga med att hålla tvättiderna. men en varning om att strömmen stängs av klockan 00 hade ju inte vart farligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0