och det sa PANG!

jag har en fruktansvärd avsmak för kebabpizza just nu. jag drömde precis innan jag vakna att jag fick en pizza med kebabkött och champinjoner på. jag gillar inte kebabkött och jag är allergisk mot champinjoner. i drömmen fick jag spotta ut detta, (men i själva verket tycker jag inte SÅÅÅ illa om kebabkött som jag gjorde i drömmen). jag vill ha kebabpizza med köttfärs och fetaost på!

men, nyårsafton då? hur var den för er?
min började med att jag fick köra ner mamma o pappa till landvetter flygplats eftersom dom ska spendera tre veckor i thailand. vägen hem flöt på bra bortsett från att jag knappt såg vägen från landvetter till Ale torg eftersom spolarvätskan var slut. men där stanna jag iaf och fyllde på det. sen forsatte färden till trollhättan och med 500 meter kvar hem så säger det PANG! japp, jag krockade. i en korsning. som tur var hade jag precis svängt av på den vägen så hastigheten var inte så hög. det blev inga större skador på bilen, lite tilltryckt i fronten och jag mår som jag alltid gjort även om jag blev lie skakis av ögonblciket.  personen jag krockade med var jag lite bekant med och eftersom det var hennes "fel" (hon hade högerregel) så är det hon som får stå för det. men vi löste det bra. :)

sen var det middag hemma hos tanya och patrik, som bor i trappen bredvid. vi var 8 personer som åt men när festen väl tagit fart var vi nog 12 personer. tolvslaget firades med champagne. eller, mousserande om jag ska vara exakt. asti cinzano som är ett bubbel som jag sväljer lika lätt som ett glas vatten. gott. när klockan närmade sig halv ett tågade vi iväg till Lipz och väl där inne har man ju haft betydligt roligare. men det fick duga. vid tre var jag hemma igen och pratade med amanda i telefonen tills hon däckade. he he.

igår låg jag och sov till ett ungefär, efter att ha blivit väckt i omgångar innan. syster kom hit och senare på eftermiddagen gick vi till O'learys och jag blev bjuden på middag. Riktigt gott! nu ska vi snart till Överby och kika lite.
Hoppas ni får en bra start på nya året och att ni gett realistiska nyårslöften!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0