Trött

Håhåjaja, cupen gick väl inte riktigt som vi hade hoppats på. Vi kom i en grupp där vi mötte norska elitlag och ett lag som kom trea i div.1. Vad ska man göra liksom? Helt olika nivåer så vi var ju chanslösa. Sen fick vi motstånd som vi faktiskt kunde matcha oss med, men då fanns inte tillräckligt med vilja så vi föll på det. Tråkigt! Men kul att få spela lite matcher i allafall.. även om man förlorar med 20 bollar. HAHA!

Jag åker upp till Karlstad imorgon igen. Från början var det tänkt att jag skulle åka upp nu ikväll men såg att jag började skolan sent så då tog jag imorgon istället. Är så trött idag så jag kommer nog somna ganska så tidigt. Har ont överallt, speciellt i nacken så en massage skulle inte sitta helt fel, om det nu finns någon frivillig där ute? :)

Nu ska jag ta mig en kvällsmacka och kolla vad som går på TV och mysa i soffan. :)

/Frida


Kortedala cup

God kväll!
Nu sitter jag här en stund innan läggdags, jag blir hämtad 06.30 imorgon bitti så det är bäst jag lägger mig i tid ikväll så jag orkar gå upp. Ska nämligen åka till Göteborg för att spela Kortedala cup, ska bli jäkligt kul! =)

Idag har jag spenderat dagen med Weronica, alltid lika trevligt. Sen gick jag hem till mamma och pappa och spenderade hela kvällen hos dem, vi såg på Män som hatar kvinnor och mös. :) Fick även en present av min kära syster; ett kollegeblock som jag väl behöver! Ett som jag kikat på men som jag aldrig köpt för jag tyckte att det var dyrt för ett kollegeblock. Jag har dock inte köpt något annat heller så det var välbehövligt, har hittills fått anteckna i min gamla anteckningsbok men nu har jag alltså en ny och fräsch som är rosa. :) Wiiie! Tack så mycket! ♥

Vi hörs imorn mina vänner, då jag förmodligen kommer ha stela ben och muskler. HAHAH!

/Frida



Home today

Åh! Det ska faktiskt bli skönt att få komma hem. Konstigt nog. Jag trivs jättebra här, men jag saknar faktiskt Trollhättan, min familj och mina vänner! Jag har redan bestämt träff med Weronica imorgon så det ska bli kul! Men först är det skola som står på schemat, har ju fått värsta sköna schemat; går tre gånger i veckan varav 1 h 45 minuter varje gång. Haha! Jag som tyckte det var slappt på HV, men jag antar att det tillkommer en del hemmaläsning. :) Men idag börjar jag 13.15 och slutar 15.00. Passar ju mig alldeles utmärkt eftersom ni vet att jag gillar sovmorgonar! :)


Nu ska jag käka frukost..och se Våra bästa år såklart! Adjö!

/Frida

Kontrakt

Wiie! Goda nyheter! Vi fick besked idag om att vi fick lägenheten vi ville ha så vi har varit där och skrivit kontrakt. Inflyttning 1 november men vi får nycklar 29 okt så vi har hela helgen på oss där! Kul!! :) Äntligen känns det som också, nu slipper vi leta efter hem på ett tag. Nästa hem jag letar efter hoppas jag blir tillsammans med Mickis. :)

Imorgon gör jag sista skoldagen för denna veckan. Sen åker jag hem till Trollhättan igen. Fast jag går av i Mellerud och gör ett uppehåll för att träna handboll. Kul!! Funderade på att vara med på en del av nollningen idag, det skulle vara grillning och sånt men det regnar ju dessvärre här så det känns inte för lockande att sitta ute en hel kväll.. Men men.. Jag som hade fått berättat för mig att solen alltid skiner i Karlstad, men det mina vänner är alltså en påhittad myt. För idag har jag inte ens sett ett tecken på solsken!

Nu ska jag käka lite. Blev lasagne över från igår, perfekt! Ha det bra så hörs imorn kväll!

/Frida

I survived

Nu undrar ni säkert hur jag har klarat det nya miljöombytet vad gäller både stad och skola. Och jag måste nog säga att det har gått över förväntan. Jag var knappt nervös i morse och klassen jag hamnade i verkade helt okej faktiskt. Läraren verkade grym och allt kändes faktiskt bra. Nu är det värsta avklarat och imorgon har jag sovmorgon till 13.15, det behövs för både jag och carro var grymt trötta i morse när klockan ringde halv sju. Blä!. Det är nollning idag men det där har aldrig varit riktigt min grej så jag står nog över den. Orka gå runt med ett vitt lakan när man ska ut liksom. haha!

Igår kollade vi på tre lägenheter som vi hade fått erbjudande på. Vi tackade ja till en och de verkade positiva på bolaget så det känns som vi får den. Hoppas det i allafall! Hade vart gött o slippa leta längre nu..:P

Nu ska jag göra lite mat. Lasagne får det bli så får den va färdig när carro kommer hem. tänk sikken lyx! Ha de bra!

/Frida

Tomorrow

Imorgon går tåget till Karlstad. Imorgon! Tänk, det känns inte som det var längesen jag tänkte att "men det är ju lååångt dit". Ååhhåå! Vill jag verkligen det här? Vill jag det verkligen nu? Åh! Allt hade varit tusen gånger lättare om Mikael hade vart här. Behöver dig nu baby! Blä! Men när första dagen är avklarad är det värsta avklarat. Nu vet jag i allafall vad jag ska ha på mig. Bara det var jobbigt att bestämma. Huh!

Is i magen, is i magen! Jag tar det bokstavligt och belönar mig med lite B&J's glass.

/F

Söndag

Jaha, så var det söndag igen. Idag vankas ju som sagt kalas för Mikaels systerdotter Frida. Det ska bli skojsigt! Imorgon vankas det en tripp till Karlstad. Gosh! Jag tror jag börjar bli nervös på riktigt nu. Inte bra detta! Men jag åker nog i allafall hem på torsdag igen och stannar kvar i Thn över helgen. Det är ju Kortedala cup och jag tänkte jag skulle åka med även om jag inte ska spela. :) Om det finns plats då..

Jaja, nog om detta. Det är väl lika bra jag börjar att göra i ordning mig så jag är färdigt när Mikaels mor och far hämtar mig. Synd att inte Mikael är här, jag saknar han faktiskt jättemycket nu känner jag. Jag skulle behöva honom här. Men jag ska nog klara av det. Att börja Högskolan, för andra gången, kan väl inte vara så  jobbigt? Eller? Det känns dock som att jag kommer vara ett levande rop på hjälp när jag kommer sätta fart mot skolan på tisdagsmorgonen! FYYYY! Ne usch, nu vill jag inte prata mer om detta, jag ska läsa ett kapitel ur min bok och sen hoppa in i duschen!

Au revoire

/Frida

En av våra sämre sidor..


Fulla och sönderbrända i Thailand! HAHAHA

Inspiration

Vill ha 1:

Vill ha 2:


Från H&M....Adorable!

/Frida

Another day is passing by

Jaha. Så går denna dag också mot sitt slut. Och vad har jag gjort? Jo, tog en tur till farmor och farfar och överraskade dem med mitt sällskap och en bakelse. Trevligt va? Jag tänkte jag får väl säga "hej då" nu innan jag flyttar. Men farmor vill att jag ska ringa så dom får höra av mig! Yeah yeah! Jag trivs så i deras sällskap och jag hatar att de bor så långt bort. Tänk när de bodde vid mig så var jag hos dem minst en gång i veckan. Nu är de knappt en gång i månaden och jag tycker det är jättetråkigt!

Imorgon ska jag med Mikaels mamma och pappa på kalas ute i Lysekil hos Mikaels syster Anna vars dotter Frida fyller år. Hängde ni med? :) De har ju även fått ett nytt tillskott i familjen och det ska bli jätteroligt att få träffa dem! Jag vill också ha en bebis snart. Men tyvärr kan man inte satsa helhjärtat på både karriär och familj så det får väl vänta. *suck*

Nu ska jag se på family guy. Känner att jag behöver skratta lite. :)

/Frida

Forever young

Gud! Jag har fastnat för denna låten. IGEN! Jag vet jag hade en period för några år sedan då jag lyssnade ihjäl mig på denna låten. Jag har nog fnatt igen! Den är så fin! Den är så bra!

Sååå braa! Kvalitén var inte den bästa kanske, men duger!



/Frida

Inte klar än

Som ni vet köpte jag ju Stieg Larssons tre böcker i början på sommaren. Jag har inte läst ut den tredje än, så jag tänkte faktiskt att jag skulle ta och läsa lite ur den just nu. Bara så ni vet vad jag sysslar med en sån här fredagskväll. Jag har väl runt hundra sidor kvar att läsa och det är väl bäst jag kommer så långt som möjligt, för när skolan börjar lär det väl inte bli så mycket tid över till skönlitteratur. Tyvärr! Har jag en bra bok så älskar jag verkligen att läsa. Och dessa böcker är verkligen riktigt riktigt bra! Man kommer verkligen på andra tankar och man befinner sig i någon annans verklighet. Passar mig bra just nu eftersom jag inte riktigt trivs med min egna för tillfället. :) Senare ikväll ska jag hämta mammsen också så det passar nog bra att läsa lite. :)

God natt med er!

/F

Wiiiiiiiiiiie

Nu har jag bokat flyg till USA, till LAX, till Mikael! Wiiie! Åker den 24e september så det är 35 dagar kvar. Nedräkning påbörjad! Åker hem igen 15e oktober så blir borta där exakt tre veckor. Kommer hem hit 16e oktober igen. Åh va jag längtar!! :)

/F

Pirrigt

Gud! Fredag idag. 1, 2  och 3 dagar kvar till skolan börjar. Det börjar faktiskt bli lite pirrigt. Och jag vet att jag kommer vara så nervös på måndag kväll så jag kommer skita på mig. Men egentligen har jag ju inte att vara nervös över. Eller? Jag vet att jag har stöd från så många. Hela min familj vet att jag kommer klara det, Mikael vet att jag kommer klara det. Men tänk om jag inte gör det, hur skulle jag se ut i deras ögon då, vem skulle jag vara då? Skolan kommer säkert inte vara det största problemet. Det som jag är mest orolig över är att jag inte kommer klara av att vara ifrån mina vänner och min familj nu. Jag, Frida Karlsson, ska flytta från Trollhättan. Visserligen har jag flyttat ut ur och in i denna staden lite hur som haver tillsammans med päronen. Men nu är jag ensam. Trollhättan är liksom min stad. Jag kommer härifrån. Även om jag bott i VBG och i MLD så är ändå Trollhättan staden som jag känner. Samtidigt känner jag att jag har tröttnat på allt här. Jag vet vilka gator som fortfarande inte har asfalterats och är byggda av kullersten, jag vet vilka folk som går till krogen, jag vet vart man tar vägen efter, jag vet att det blir kaos i trafiken när det varit broöppning, jag vet att alla gnäller på allt som de kan gnälla på. Så egentligen, vad är det jag lämnar? Tryggheten? Men kan det inte vara lite spännande också? Att inte veta något - ha allt nytt framför sig. Jag har alltid velat härifrån. Nu får jag äntligen en chans. Nu ska jag äntligen göra det. Men ibland känns det bara fel, skrämmande och helt vansinnigt. Fast innerst inne vet jag att jag gör rätt, och jag tror nog att jag kommer gilla Karlstad - även om Trollhättan ligger mig varmt om hjärtat..

/F

Lycklig

Jag har världens bästa pojkvän som gör mig till den lyckligaste i hela världen. Det känns bara så rätt att vi är vi och inte du och jag!


Du är bäst och jag älskar dig mest!!! ♥♥♥

/F

Mot Liseberg!

Nu åker jag en tur till Liseberg! Tjohooo! Det kommer bli awesome! Har inte varit där på flera år så nu äntligen! Wiiiie! Hoppas jag inte blir allt för illamående bara. HAHA!

Hörs ikväll!!

MJAAAAAAU

/Frida


Morning

God morgon!
Idag har ni en trött Frida som bloggar. Var uppe rätt sent igår och vaknade för typ en timme sedan. Jag skulle nog kunna sova ett par timmar till men jag somnade dessvärre inte om. Men så kan det vara. Jag funderade på att gå till Ritz och köpa färskt bröd, men så kom jag på att jag knappt har något pålägg hemma och det känns ganska meningslöst att köpa det när jag ska flytta snart. Å andra sidan så lär la syrran bo här. Hmm. Det hade varit gott med färskt bröd...

Jag har fortfarande inte bestämt mig hur jag ska göra idag. Om jag ska åka till Liseberg med Jenny eller om jag ska stanna hemma och sen träna ikväll. Åh! Det kostar ju pengar att åka till Liseberg och jag är ingen storinkomsttagare så jag vet inte. Jobbigt. Jenny har ju en viss övertalningsförmåga så hon lär la ringa och övertala mig snart. Haha!

Ne nu ska jag fudera lite till på vad det ska bli av  min dag, om jag ska gå till Ritz eller inte. Guud! Vilka I-landsproblem..

/Frida

Bra dag

Idag har varit en bra dag. Jag har känt mig på bra humör näst intill hela tiden. Att Mikael inte är hemma har jag väl börjat vänja mig vid, även om det fortfarande känns tomt och tråkigt, speciellt om kvällar och nätter. Men att vi har kontakt via nätet gör att avståndet känns betydligt mycket mindre och att det dessutom inte är långt kvar till jag åker till honom gör saken desto bättre. Har inte bokat flygbiljetter än, får vänta till lönen kommer men jag räknar i allafall med att vara borta från 24 september till 16 oktober. Härligt! Jag har kollat upp så att jag inte missar något i skolan (förutom föreläsningar) så det blir nog bra. :)

Imorgon har jag fått ett väldigt lockande alternativ från min vän Jenny. Hon vill ha med mig till Liseberg och eftersom att vi har pratat i två somrar om att vi ska åka dit så kanske det skulle vara en god idé? Nu innan jag flyttar och allt sånt där menar jag. Men kruxet är att jag även har träning. Och hur låter det? "Jag kan inte träna idag för jag ska till Liseberg."? Jag kan ju inte hitta på någon annan dålig ursäkt eftersom det är mor min som är tränaren. HAHA! Men å andra sidan är ju sommaren snart slut och handboll kan jag ju träna hela hösten, vintern och våren. Hmm. Jag får rådgöra med mor imorgon. Även om jag vet vad hon kommer säga...Vad tycker ni jag ska göra, träna eller Liseberg? Det går tyvärr inte med båda, för träningen börjar sju, i Mellerud,  och Liseberg öppnar 15. Ja, resten kan ni ju räkna ut själva. Nu blir det 2½ men och mys med Smulis! Natti!

/Frida

Våra bästa år

Jag följer denna serien slaviskt om jag har möjlighet. Även fast man kan missa ett flertal avsnitt och hänga med sen ändå. Nåja! Sitter i allafall och väntar på att det ska börja. Sen ska det nog bli en träff med Weronica någon gång under dagen. Så det blir nog en bra dag detta! :)

Vad ska ni göra? :)

/Frida

En vecka

Om exakt en vecka befinner jag mig i en helt ny miljö, med massa nya människor och lokaler att hålla reda på. Början är alltid värst tycker jag. Jag kommer ihåg när jag började högskolan här i Vänersborg. Jag var så nervös, Mikael körde dit mig men hans lugnande ord hjälpte inte ett piss. Sen träffade jag min moster som också läste där och hon hjälpte mig att hitta till lokalen och visade runt lite innan. Sen efter en liten introduktion blev vi indelade i grupper, där fann jag Jenny, som idag är en av mina bästa vänner. Det sa klick direkt och just att vi blev indelade i grupper bröt verkligen isen. usch. Jag undrar hur det går till här. Undrar vad det är för typ av klasser. Undrar om det är mest tjejer eller killar , yngre eller äldre -  jag vet ju inte något! Men om en vecka lär jag väl märka det. Var ni nervösa första skoldagen när ni skulle möta helt nytt folk?

/Frida

Monday

Ny vecka - Nya tag. En vecka kvar till skolan börjar. Sen drar allvaret igång på riktigt. Men jag har sett mitt schema och det blir inte så mycket timmar på skolan, tack och lov. Det är ungefär som jag är van vid - tre gånger i veckan ungefär. Bra ju? :) Nu väntar jag på att Erica ska komma hit så ska vi käka lite tacos tänkte jag. Sen ska vi iväg till Weronica så ska Erica klippa henne. Först tänkte jag om jag skulle dra över golven med dammsugaren, var ett tag sedan nu faktiskt. Vi kör på det! ADJÖ!

/Frida


Sista dagen

Hej på er!
Idag gjorde jag alltså min sista dag för denna sommaren. Ni anar inte hur skönt det känns! Det ska bli skönt att få vara ledig nu en vecka innan skolan börjar så man hinner vila upp sig lite och få ordning på saker och ting.

Nu väntar jag på att Weronica ska höra av sig så ska vi ta en liten powerwalk runt kanalen. Fast vi får se hur snabbt det går, det blåser ju typ storm ute så det kommer säkert vara lite motigt på sträckorna. Men ut kommer vi i allafall och det är ju inte dumt det, eller hur?

Och för er som undrar; jag åkte på den där kräftskivan igår. Men gud vilket knepigt folk det var där alltså. Nästan bara tattare och bönder, fast å andra sidan kanske man inte ska räkna så mycket annat när det håller till utanför Hjärtum. Men jag slapp att sova i tält i allafall för jag hittade en som skulle hem som bodde vid mig typ så det var gött det. :)

Nu ska jag byta om så jag är färdig när grannen nu ringer. Ha det bra så hörs vi säkert senare!

/Frida

It's been a week

Nu har det gått en veckan sedan Mikael åkte. Och det känns som den längsta veckan i hela mitt liv. Vad jag kan minnas iallafall. Nu är det 126 dagar kvar till han kommer hem och troligen lite mer än en månad till jag kommer till honom. Åh vad jag längtar! Tur att det tickar neråt. Nu sitter jag i alla fall uppe och väntar på att vi ska höras. Hoppas han kommer in snart. Ska nog passa på att ta bort mitt nagellack som har flagnat bort över halva naglarna. Så fult! Har ett från H&M, färgen är skitsnygg, men det sitter knappt en dag sen börjar de flagna bort. Me don't like! Men vad förväntar man sig? Fast det värsta är att jag tror inte det spelar någon roll vad man har för nagellack, det flagnar nog bort ändå. Eftersom de utsätts för så mycket stötar och vatten och sånt. Tyvärr!

Jag kände av min träningsvärk ganska bra i natt. Skulle vända mig om för att kolla var klockan va och jag har ont i hela ryggen, magen, rumpa, lår och högerarm. Och den enda fys vi gjorde var att hoppa i trappor. Snacka om otränad! Nu ska jag börja göra i ordning mig lite och hoppas på att älsklingen dyker upp snart! Vi hörs senare idag när jag slutat jobba. Har ännu inte bestämt mig om det blir någon kräftskiva eller inte, den ska hållas utanför Hjärtum (hur man nu kan vara utanför Hjärtum vet jag inte, jag känner typ bara Jenny men det skulle tydligen komma massa personer, Jenny kör både dit och hem för hon ska också jobba imorn ), vad tycker ni jag ska göra? Hjälp!

/Frida

Fredag

Äntligen fredag. Fast egentligen är det inte så mycket äntligen för mig, jobbar ju ändå i helgen så vad spelar det för roll? Men nu är det ändå de sista dagarna innan jag är ledig en vecka för att sen ta tag i studierna igen. Men stannar nog hemma resten av veckan och så ändå. :)

Igår tränade jag handboll och idag vet jag inte en muskel som inte har träningsvärk. HAHA! Men det ska kännas att man har tränat, framförallt om det är den första träningen på några veckor. Visst? Vi får väl se om jag kommer klara av att gå imorgon, oftast brukar de värsta komma typ två dagar efter träningen. Om det nu kan bli värre, det återstår att se!

Ikväll ska jag bara ta det lugnt. Jenny var här nyss och Erica slingade och klippte hennes hår. Ska ju som sagt upp och jobba imorn, börjar 8 och slutar 15. Sen kanske det blir kräftskiva som Jenny försöker få med mig på. Men jag får se hur jag känner mig. :) Ska ju jobba på söndag också,  jobbar visserligen bara mellan 13 och 16 så det borde jag ju klara av, men får se helt enkelt. Vad ska ni ha för er i helgen?

/Frida

Day off

Idag är jag ledig från jobbet. Skönt, enda lediga dagen denna veckan sen kör jag fredag, lördag och söndag. Sen är det sommarlov en vecka till. Wiie! Och vad gör man  när man är ledig? Just det, städar och tvättar! Det har ju kommit lite i skymundan nu den senaste tiden. Har helt enkelt inte haft någon lust, men nu är det dags. Det är väl lite som en terapi för mig också och gå runt och städa åså. Jag är ju en av de få som faktiskt kan njuta av det.

Inatt drömde jag att Mikael kom hem på besök. Tänk om man ändå kunde drömma sanna drömmar någon gång? Man drömmer alltid saker som man önskar ska ske, eller som man inte önskar ska ske. Men det finns inget jag hellre skulle vilja än att han kom hem. Faktiskt. Detta är det värsta jag har varit med om och jag rekommenderar ingen till att göra så här!

Vi är bäst!

/Frida

English

I try my best, but I don't succeed. I get what I want, but not what I need and I feel so tired but I can't sleep. Tears come streaming down my face. Could this be worse?

This is a bad day. I've had pain in my chest all day long. It hurts really bad when your thousands miles away At the moment I don't think I can fix this. But as you said, this will be a test for us - and right now I don't think I will pass it. Even though I know I have to. Yesterday, all my problem seemed so far away. But this is another day. I'm trying to stay positive but it is very hard. But I'm trying , I really am. It's hard for me to say I'm sorry, you know - sorry seems to be the hardest word. The only thing I truly want and need right now is the only thing I can't have. I wish I could turn back the time, with the result of this in our hands. Don't you think it would be different? Because I do.

You're telling me that this will make us even stronger. But you know, as well as I do, that we have to make i through first. It will not be easy. But I hope, when we do - there will be no sadness anymore. Because everywhere I go I'm whole if you are there beside me. And I hope love will find a way and guide me through this. Then I will know that we both are gonna make this.

Try to fix me.

And sorry for my bad english. I just felt to write in english for a change.

/Frida

Ärlighet varar längst..

Men ibland kostar det. Idag fick jag lov och ta bussen hem efter jobbet. Väl på parkeringen såg jag att bussen var på ingång så det fick bli till att ta några löparsteg, vilket inte var igår. Jag hann med som tur var och när jag skulle betala så frågade busschauffören: "Halv eller?" Dum som jag var sa jag att jag var hel. Hur kunde jag vara så knäpp? Jag hade ju tjänat en tia där. Och en tia för att åka buss är faktiskt mycket. Don't you think?

Ibland önskar jag bara att jag att jag inte var pappas perfekta flicka som alltid ska göra rätt för mig. Gör inte ni det med?

/Frida

Det bästa har även en baksida

God morgon!
Det bästa med att vakna nu på dagarna är att jag har ett mail från Mikael att se fram emot. Det värsta med att vakna är att det ytterligare blir en dag med enormt avstånd till den man älskar mest. Hade inte internet funnits så hade det aldrig gått. Å andra sidan hade han förmdligen inte åkt heller. Baksidor och framsidor - med allt!

Nu ska jag göra mig havregrynsgröt. Första gången på ett tag som jag är hungrig på morgonen. Gott tecken! Idag ska jag träffa Jenny, hoppas jag. HAHA! Sen blir det jobb 17-20.30. Sista veckan nu så det är bara att hålla ut!

/Frida

Jag har slutat

Hej på er kamrater och fiender. Idag fick jag jobba till 19 istället för 15. Fick dock en timmes rast mellan 15 och 16 så jag hann åka hem och få i mig lite mat. :) Jag har också pratat med min chef om att jag ska flytta. Jag trodde det skulle bli ett jättestort problem typ att jag skulle få massa extratider bara för att jag inte kan de tider som jag fått längre fram osv. Men det gick över förväntan. Skönt! Jag har fortfarande kvar jobbet så vi ska ha kontakten och så om jag åker hem över nån helg och kan jobba. :) Skitbra! Det kanske gick så bra för hon blev så glad över att hon äntligen blir av med mig. HAHA! Nerå, det tror jag inte..Men skönt att ha en sak avklarad på "Att göra- listan".

Imorgon ska jag träffa Jenny, var ju jättelängesedan så det ska bli trevligt. :) Sen är det jobb från 17-20.30. Yey! Hoppas de inte ringer in mig tidigare. Jag orkar inte. Är ju inte sådär jättepepp på att jobba nu faktiskt. Inte pepp på att göra något. Jävla pojkvänner som drar utomlands utan att ta med sina flickvänner. Vad ska det vara bra för? På hösten dessutom. Då vill man ju ha mysiga filmkvällar, krypa någon nära och värma sig tillsammans med någon. Åh! Ne nu får jag stimulera tankarna till något annat. Men idag har det varit en mittemellan dag. Varken up eller down med humöret. Känns som jag bara är som luft nu. Bara är liksom. Jag får prata med Mikael sen hoppas jag - och då hoppas jag även att det känns bättre. Åh - varför ska vi vara så långt ifrån varandra? :(

/Frida

En knapp

Åh! Vet ni vad jag hittade? En knapp på internet explorer som gör att man kan köra en kompatibilitetsvy - då anpassas hemsidor som är skapade med äldre versioner efter så som det ska vara. Bra va? Så nu ser inte bloggen så knasig ut. Så ni som har nya explorer tryck på knappen (som finns mellan uppdateringsknappen och adressfältet) så blir allt som vanligt igen. Bra va?

Inatt är nog första natten på ett bra tag som jag sovit lugnt tror jag. Det var skönt! Nu ska jag göra i ordning mig för att jobba. Blir lite bråttom nu! 10-15 idag! :) Tur jag har bilen, och världens bästa föräldrar som låter mig ha den! Vad ska ni göra idag?

/Frida

Veckans hiss/diss

Idag tänkte jag lägga upp veckans hiss/diss i tid. Relativt i tid i allfall.. Jag antar att ni kan förutspå lite av den i allafall.

Veckans hiss:
Hade en ledig helg första gången sedan jag började jobba. Skönt!
Solen kom! Som vi har väntat. Dessvärre jobbade jag ju mestadels men hann med några strålar igår.
Antagningsbeskedet! Jag kom ju in! Det känns jäkligt gött!
Reklam. Tro det eller ej, men det är nog det enda roliga som droppar ner i min brevlåda!

Veckans diss:
Mikael åkte till USA. 4.5 månader. Jag hoppas att det blir de snabbaste 4.5 månader någonsin! ¨

Något mer dissar jag inte för det finns inget som kan mäta sig mot detta. Men det är väl bra att man är lite positiv med att ha fler hissar än dissar? Eller hur? Nu är det sleepytime. Natti natti!

/Frida


Knasigt

Åh! Jag installerade Internet Exlporer 8.0 förut. Och i och med att jag gjorde detta så ser min blogg helknasig ut. Jobbigt. Och jag har försökt att trixa och greja men det blir ingen ändring. Ser det konstigt ut hos er med? Vänder mig speciellt till er som har gamla internet explorer. Vill ju gärna veta!

/Frida

Walking in golden shoes

Hemma igen. Har spenderat hela dagen hos mor och far. I stort sett. Sen tog jag och Weronica en powerwalk runt slussarna så nu är man sådär svettig och härlig. Mums! Det var riktigt härligt att komma ut faktiskt och jag fick tankarna lite på annat håll. Men jag pratade med Mikael innan också och det var såå skönt så det kändes mycket bättre. Det gjorde nog väldigt mycket tror jag. Inte tillräckligt, men mycket. Nu ikväll har jag inga större planer. Hade varit roligt att hitta på något känner jag. Imorgon blir det jobb 10-15 sen får vi se vad som händer. :)

/Frida

Will I make this?

Don't think so. Om detta kommer fortsätta med sömnlösa och gråtfyllda nätter lär jag inte klara av detta längre. Snacka om pyskisk påfrestning. Varför ska det alltid vara värst på nätterna? Säkert för att ingen hör. Och igår tänkte jag bara att jag inte kommer klara det här. Jag vill inte flytta. Vill inte lämna mina vänner och familj här, som just nu är allt jag har. Och Smulan. Hade jag bara kunnat hade jag åkt upp till Sthlm direkt och fixat visum och bokat närmsta bästa flyg till honom. Men här sitter jag. Ensam. Och kväver mitt gråt. Men gud så patetiskt detta låter. Jag får nog skaffa en riktig dagbok och skriva ner sånt här babbel i. Det är väl inte kul för er att läsa om hur dåligt jag mår. Självklart är jag glad för Mickis skull. Men på ett sätt hoppas jag att han kommer få en brutal hemlängtan och komma hem igen. Snacka om ego. Men i såna här situationer så är man egoistisk. Nu har det gått ett dygn sedan jag hörde från honom. Inte ett sms, inte ens ett mail. Man ska visst inte begära för mycket nu för tiden. Men det hade varit önskvärt. Idag är det mulet. Hoppas det inte kommer regn. Jag ska försöka övertyga mig själv om att han snart är hemma, och att vi snart ses igen. Önska mig lycka till.

/Frida


No return

And he's gone. Det känns som han har varit borta en evighet. Men det har tyvärr bara gått en dag. Och jag räknar redan ned till han kommer hem igen. Då allt kommer bli som vanligt. Usch! Det här är bland det värsta jag varit med om. Det gjorde, och gör, så ont inom mig att jag bara har lust att gräva ned mig någonstans. Det spelar ingen roll vad jag sysslar med, försöker göra allt för att inte tänka på det. Men tankarna är där hela tiden. Åh vad jag har lust att boka en flygresa nu. Jag vill inte vara ensam. För jag känner mig mer ensam än någonsin just nu. Även fast jag vet att jag har stöd från familj och vänner så känns det som en del av mig saknas. Snacka om heartache (jag kommer inte på någon bra definition på svenska). Varför ska man utsätta sig för sånt här? Va fan, helt ärligt. Jag försöker trösta mig själv genom att tänka att det kunde vart ett år. Eller ännu längre. Men vad hjälper det? Inget! Åh vad jag önskar att jag va nära honom igen. Åh vad jag ångrar att jag lyckades bli övertalad. Men aldrig mer! Never! För det här är outhärdligt. Förhoppningsvis känner jag något annat imorgon. Men det vet jag att jag inte kommer, men snart i allafall. Hoppas. För jag saknar dig, Mikael. ♥

/Frida

Sista dagen

Usch! Det känns redan tomt. Och han har inte åkt än. Hur ska detta sluta? Jag avskyr att jag ska jobba kvällen idag. Kunde ju vart vilken kväll som helst, men inte denna! Varför ska man ha sån otur egentligen? Slutar 22. Men är det som vanligt blir det 22.15. Så jag lär inte vara hemma förns halv - och då sover väl Mikael. Han åker inatt. Det börjar bli jobbigt nu. Riktigt jobbigt - jag börjar se att det blir verklighet. Innan har det ju varit så långt bort. Men nu är det bara några timmar kvar. Jag försöker hålla masken också. Säga att det är ok. Fast att det känns som ett stort svart moln över mitt huvud..och inom mig. Jag försöker intala mig själv att vi faktiskt ses snart igen. Men snart har ju alltid inneburit några timmar - inte månader. Det är jobbigt att jobba när man känner så här också. En stor klump i magen. En klump som vägrar bli mindre. Och det beror inte bara på att han åker - utan även allt runt omkring. Gud! Jag längtar till att är över och till allt har ordnat upp sig. Jag längtar till jul. Nu ska jag försöka sova.

/Frida

......

Jag kom in! :D

/Frida

Domen...

Domen har kommit. Beskedet har kommit. Fy fan. Och vet ni vad?

/Frida

Inlåst

Jaha! Jag hamnade hos Mikael igår kväll. Och när jag skulle åka hem i morse vet ni vad han har gjort då? Låst in cykeln och det finns ingen extranyckel till förrådet. Smaaart! Tack för den typ! Så nu får jag sitta här och vänta till han kommer hem (typ tio över ett?) men det är roligt. Jätteroligt! Tur att jag är ledig. Jag sitter och kollar in på studera.nu hela tiden. Hur lång tid ska det behöva ta egentligen? *suck* Jag orkar liksom inte vänta längre. Har ju faktiskt saker att ta tag i. Så det så!

/Frida

I väntan

Jag vet inte hur många gånger om dagen jag klickar in på www.studera.nu och ser om antagningsbeskedet har kommit. Men inget än. Men jag har en känsla av att det kommer imorgon. Och imorgon är jag ledig så då kan jag uppdatera mig varje halvtimme (eller oftare om jag vill) till beskedet har kommit. Visst håller ni tummarna för mig? Tänkte väl det. Men vad gör man under tiden man väntar? Jag behöver städa. Och då menar jag verkligen städa. Nåja, vi får se! Mina nerver lär väl inte vilja nåt annat än att bara vänta. Spännande det här ju!

/Frida

Tisdag

Den värsta dagen på hela veckan. Jag hatar tisdagar. Jag hatar tisdagar mer än måndagar. Blä! fråga mig inte varför. Men antagligen är det för att det är så  långt till helgen. Men samtidigt så är det ju fel att säga så också, med tanke på att man ska ta vara på varje dag i veckan och inte bara lördag och söndag. Men ibland kan det ju faktiskt vara svårt. Men nu ska jag i allafall ta vara på den här dagen genom att vara så trevligt som jag kan mot kunder och medarbetare från 11-20.15. Det är lite ansträngande att vara trevligt när man är hängig och sjuk. Och just idag känner jag mig lite konstig också. Knepigt. (Men är inte jag alltid konstig?) Glöm inte att ta vara på dagen - även fast vädret inte är på vår sida!

/Frida

Veckans hiss/diss

Hej på er! Idag har ni inte fått hört mycket av mig, men har haft fullt upp idag. Usch! Imorgon är det likadant. Men det är bara att le och se glad ut. :) Här kommer i allafall veckans hiss/diss (vecka 31).

Veckans hiss:
Bil"ägare" - Mamma och pappa var ju i (på) Rhodos vilket innebar att jag fick ha bilen hela veckan. Perfa!
Hårklippning - Blev klippt i veckan. Och det kändes så skönt att få bort det slitna. Men det känns som det  skulle behövas tas lite till?
Solen tittade fram under helgen - Mycket efterlängtat!

Veckans diss:
Kunder som inte går ifrån affären i tid. Vi stänger 22, inte 22.15. Gah! Jag blir så trött på dessa folk!
Förkyldning - Har varit hängig och förkyld hela veckan. Blä va segt det är! Inte verkar det bli bättre heller. :(
Grannungarna. När ska de låta mig och, framförallt, Smulan vara i fred? Jag orkar inte!

Nu blir det sängen. Upp och jobba hela dagen imorn (11-20.15. Natti natti!

/Frida

Nattuggla

God natt! Sitter uppe och väntar på att klockan ska bli tillräckligt för att åka mot Göteborg och Landvetter. Mor och far kommer hem inatt. (Hej då, bilen) Jag kan väl inte skryta med att jag är en nattuggla precis, fast det vet ju ni som känner mig vid det här laget, men jag hoppas att jag kan hålla mig vaken på vägen i allafall. Tanka måste jag göra med. Ofta man gör det mitt i natten, känns lite obehagligt faktiskt. Men det får la gå det med. Jag har inte kunnat sova något heller. Jag försökte somna så jag kunde få sovit ett par timmar i allafall men icke. Varför är det alltid så? Men det finns la en mening med det, hade förmodligen försovit mig annars, även fast jag är väldigt lättväckt. Nåja! Dags att åka! Se upp på vägarna!

/Frida


Söndag

Jaha! Så var de slutet av helgen och hela veckan. Ska jag påminna er om att tiden går fort? Det gäller verkligen att ta vara på den! Kalaset igår var trevligt, som vanligt! Idag väntas ytterligare ett för Ida som fyllde 20 igår. Jag måste skaffa en ny hobby där jag inte springer på kalas var och varannan vecka. HAHA! Men nu ska jag snart iväg för att tjäna in lite pengar,10.15-15.00 idag och jag får dubbelt betalt. Det gillar vi! Sen nu i veckan kommer domen. Den dom vi alla väntat länge på. Om jag ska fortsätta mitt bondeliv i Trollhättan eller vidga vyerna till studentstaden Karlstad. Spännande! Det är som en Dokusåpa, Life of Frida. Intressant. Nu ska jag föna håret så jag inte ser ut som en golvmopp! Ciao!

/Frida

Lördag

Hej på er! Nu har jag slutat jobba. Skönt. Tiden går rätt fort när man jobbar - tur det! Ikväll blir det kalas för Isabelle, Mikaels brorsdotter som fyller 5 år. Ska bli trevligt. Imorgon är det kalas igen för Ida som fyller 20. Grattis!! Fast först blir det jobb mellan 10.15-15.00.

Jag fick en fråga ifrån självaste Marie angående Osis Dust it. Hur mycket kostar det? Just nu får man två burkar för 199:- på Bellbox och jag tror det är fler än dem som har detta pris för tillfället! Asbra så passa på!!

Nu ska fixa i ordning mig lite! Hörs kanske sen, annars imorn! Ha det toppen!

/Frida

RSS 2.0