Tips!

Strävar ni också efter att få så mycket volym i håret som möjligt? Glöm alla sprayer, mousser och allt vad det nu är! Osis Dust it gör susen för även de mest platta håret (som mitt exempelvis). Det är som ett puder som man strör över i hårbotten och sen fixerar man bara håret. Detta sitter i väldigt länge och man kan fixera det hela tiden! Bra ju? Jag har då aldrig varit med om att en spray eller mousse håller mer än ett par timmar. Inte i mitt hår. Men detta funkar verkligen!


Finns att köpa på bl.a. Bellbox och de flesta frisörsalonger! Själv fick jag min från Mickepicke! :)

/Frida

Hard to say I'm sorry

Everybody needs a little time away
I heard him say
From each other

Even lovers needs a holiday
Far away from each other

Hold me now
It's hard for me to say I'm sorry
I just want you to stay

After all that we've been through
I will make it up to you
I promise to
And after all that's been said and done
You're just a part of me I can't let go

Couldn't stand to be kept away
Just for the day
From your body
Wouldn't want to be swept away
Far away
From the one that I love

Hold me now
It's hard for me to say I'm sorry
I just want you to know

Hold me now
I really wanna tell you I'm sorry
I could never let you go


You're gonna be the lucky one...

Fredag

Thank God it's friday! Och jag är ledig! Halleluja! Ne nu blev det mycket Gud och kyrkligt här. Jag som inte ens tror på sånt. Men regnet öser ner och jag vaknade för 20 minuter sen. Har sovit så gött! Det värsta är att jag drömmer så konstigt nu för tiden. Men det har nog med att min baby ska åka snart. Buhu! Denna helgen är den sista vi har tillsammans på 4.5 månader. Och jag jobbar. *suck* Fast förmodligen åker jag ju och hälsar på, men det beror ju på hur det blir med allt. Vet ju inte än. Men hoppas!! Nu ska jag käka frukost! Puss på eeer!

/Frida


Dolt nummer och en bomb

Jag blev inringd från jobbet. Och jag fick jobba båda tidigare och senare. Säkert bara för att jag skrev det. Istället för 17-21 blev det 15-22. Men pengar är ju pengar och jag lär ju le lite smått när lönen kommer. Synd att det är så långt dit bara! När jag åkte till jobbet idag så ringde det i telefonen, mitt i all stress. Inte nog med det så var det Dolt nummer också. Jag tänkte att det är lika bra jag svarar.

- Hej det är Frida.
- Ja hejsan jag söker Monika Karlsson
- Ja men då har du nog ringt fel. Eller min mamma heter det och telefonen står på henne.
- Jaha. Men är hon hemma på Österlånggatan?
- Nej hon är på Rhodos. Och förresten så bor vi inte kvar på Österlånggatan.
- Okej vad bra då.
- Men ska jag hälsa henne något, vad gällde saken?
- Nej vi har en misstänkt bomb utanför en lägenhet här så det var inget nu då,
- Okej, va bra! Tack för att du ringde i allafall.
-Hej då!

WHAT? En bomb? I Trollhättan? What's going on? Jag trodde bomber hörde hemma i Mellanöstern o där. Men tydligen finns det här med. I Trollhättan - bäst jag flyttar va?

Nu ska jag sova! Ledig imorn! FAN VA GÖTT!

/Frida

Lite nytt

Igår köpte jag nya krukor och växter till köksfönstret. Smulan lyckades ju slå ner dom andra när hon var innekatt. Men nu låter hon bli sånt där. (peppar peppar) Men så här blev det i allafall:


Vita grässtrån med gröngråa  blad. Själv är jag supernöjd!


Helheten

Vad tycker ni? :)

/Frida

Torsdag

Är det verkligen torsdag idag? Herregud vad veckorna går fort. Men shit? Är det torsdag? Snacka om koll! Men det känns som det skulle vara typ tisdag, inte torsdag. Jobbigt det är när tiden går fort. Men har man inte roligt då? Nja - jag vet inte riktigt! Snart är det bara en vecka kvar till Mikael åker. Och vi kommer gå om varandra med jobbet nästan hela veckan. Tråkigt! Men så får det väl  vara..  Idag jobbar jag också sent. Fast jag stänger inte idag utan idag blir det en lyxtur från 17-21. Men det kan ju hända att det blir både senare och tidigare - återstår att se helt enkelt.

Nu väntar jag i allafall på att Erica ska komma hit. Hon har bilen nämligen. Eller, Marie snarare. Tror jag. Jag vet inte. De lånade i allafall den igårkväll och skulle lämna den idag. Vi ska nog ta en tur till farmor och farfar. Vi har inte sett dem sen Erica tog studenten så ett litet besök hade faktiskt varit trevligt. :) Nu ska jag städa undan lite här. :)

/Frida

Nyklippt

Oj då! Jag ser att jag ligger lite på latsidan vad gäller bloggandet. Mycket annat också för den delen. Men i allafall så har jag väl helt enkelt inget intressant att blogga om. Jag känner att jag håller på att bli sjuk. Just nu är jag "bara" förkyld men det känns som det kommer bli värre. Har ont i hals, huvud och känner mig allmänt slö. Men jag hoppas att jag ska klara  mig ifrån att bli sängliggande, måste ju jobba!! Nu har jag i allafall nyss blivit klippt, och nu är det Mikaels tur. Han får göra en liten makeover innan han drar till USA. Ibland är syskon bra att ha, eller hur?

Idag jobbar jag 17-22 så ni lär nog inte höra något mer från mig idag.Om jag inte har nåt speciellt att berätta när jag kommer hem. HAHA! Men.. Vad skulle det vara? Ha det gott mina vänner!

/Frida

Sovmorgon

God morgon på er! Idag tog jag mig en liten sovmorgon, får ju passa på när jag int börjar tidigt. Fast jag vaknade kvart över tio så jag har ju varit vaken en stund, men det var skönt att inte behöva vakna till någon väckarklocka! Idag är det lika trist väder som det varit de senaste veckorna. Jag avundas min mor och far som förmodligen ligger på stranden på Rhodos nu. Men en annan har ju ett jobb att sköta. Idag börjar jag 16 och slutar 20.30. Lagom tid. Fast jag är beredd på att de ska ringa in min tidigare, men det återstår att se. :) Fick ju stanna över en timme igår. När det är löning och regn tycker folk det verkar passande att handla. Men det är kul när det finns något att göra! :) Nu ska jag göra i ordning mig lite. Ska hämta Mikael sen när han har slutat. Vad ska ni göra idag?

/Frida

Veckans hiss/diss

Hej på er! Här kommer veckans hiss/diss!

Veckans hiss:
Lönen! Ja! Jag har ju turen att vara en av dem som får lön 25:e! Wiho! Att det var 1000 kr mer än väntat satt ju inte heller helt fel.
Jobbet började. Äntligen känns det som man gör något vettigt på dagarna. I det här vädret kvittar det ju!
GAIS- AIK. Rolig match! Och vädret var bra. Känns ju toppen! Visst?
Glada människor! Visst blir vardagen mycket roligare om folk är glada och trevliga?

Veckans diss:
Slut på semester. Visst känns det konstigt att jag hissar att jobbet börja och dissar att semestern slutar? Hoppas ni själva förstår meningen. ;)
Huvudvärk. Återigen, huvudvärk. Det måste vara något fel. Men det verkar inte tyda på svininfluensa..
Regnet! Asså jag blir inte klok på vädergudarna! Fattar dom inte att för mycket regn inte är bra. Och inte för lite. Brukar man inte säga att lagom är bäst?
Frosta av frysen. En fredagskväll! Roligt? Nja. Långdraget - JA! Shit! Fick ju hålla på hela natten. (Ändå ställde jag in en kastrull med kokande vatten efter tips från Therese!)

Vad tror ni? Håller ni med? Kommentera gärna!

/Frida

Sleepy

Nu är jag trött som få. Jag avslutar dagen tillsammans med Mikael och en film; Rolemodels. Han har redan sett den men jag ville se den också. :P HAHA! Sen blir det läggdags för min del. Förlåt om jag är tråkig. Ni får veckans hiss/diss imorgon! Jag är på tok för trött nu. Natti!

/Frida


Trött

Jäklar va trött jag är! Fy! Och så väntar en 9 timmar lång arbetsdag. Grattis, jag som egentligen skulle vara ledig idag! I morse (läs: inatt) körde jag mamma och pappa till Landvetter de ringde och väckte mig 03.47. Sen körde pappa dit så jag kunde vila lite i baksätet, men sen körde jag hem. Det gick bra. Inte en jäkel ute på vägen så det tog 1 timma och 10 minuter från Landvetter till mig - i Clion! HAHA! Så jag fick i allafall sova ett par timmar till när jag kom hem igen. Skönt - det kändes som det behövdes!  Nej, här görs inga pengar! Dags att fixa det sista! Ha en bra dag!

/Frida


Just nu spelas:

Ah! Visst blir man taggad? :D

Erkänn att ni inte kan sitta stilla! :D

/Frida

Illa

Åh! Så var ännu en dag gjord. Eller a, jag slutade ju 15 så det var ju ett tag sedan. Nu är det bara 5 dagar kvar till jag är ledig en dag och kör på igen. Jag jobbar 10 dagar irad. Och nästan alla är kvällar. Segt. Men jag ska inte klaga, jag har ju inte jobbat på hela sommaren så det här kommer sitta fint nästa månad när lönen kommer.

Ikväll ska jag och Mikael grilla fläskfilé. Vi har gjort egen marinad (som är sååå god) så det kommer bli smaskens. Det värsta är att jag känner mig lite illamående, jobbigt. Finns det något värre? Man har ju inte lust till något. Jag undrar om det är trötthet? Sov dåligt inatt eftersom frysen frostades av hela natten och så gick jag ju upp tidigt. Och på tal om tidigt. Inatt ska jag upp typ vid fyra för att åka med mor och far till Landvetter så jag kan ta bilen och köra hem sen. Snacka om jobbigt! Men men, syster följer med så hon får se till att jag håller mig vaken på hemresan. :) Blir läggdags tidigt idag med andra ord. :) Vad ska ni ha för er ikväll?

/Frida

Snöbollskrig?

Någon som vill ha snöbollskrig med mig? Jag vinner!


MOAHAHA! Ofta man håller en snöboll i slutet av juli...

/Frida

Vad gör jag?

Ni kan aldrig gissa vad jag gör. Eller kan ni? Jag frostar nämligen av frysen. På en fredagkväll. Snacka om roligt! Men har man inget bättre för sig kan man lika gärna göra sånt som behöver göras. Jag hade en snögrotta i frysen så jag tyckte änna det var dags. Eller vad tycker ni...?


SNOW! Åh jag längtar till jul!

/Frida

Färdig

Gud jag är helt slut. Lång dag som ändå gick ganska så fort faktiskt. Det är ju faktiskt roligt att jobba när man väl är där. Synd att man inte tänker på det när man har en lång arbetsdag framför sig. Imorgon börjar jag 8 och slutar 15. Också lite långt, och 100% är det inte förns efter 12. Innan tror jag det är 70% så det är ju inte så illa pinkat det heller, men ändå. :) Sen blev jag tillfrågad om jag kunde jobba söndag så de va la bara att säga ja och se glad ut. 10.15-19.30. Får ju betalt för 18 timmar så.

Fredagsmys. Det blev inget. Jag som hade sett fram emot detta. Men då fick Mikael för sig att gå ut, han fick tydligen inte nog förra helgen. HAHA!  Tråkigt. Vi har ju inte setts sen i måndags. Och så åker han om två veckor. Kan ni tänker er det? 2 JÄVLA VECKOR!!!!!!!!!!!!!!! Jag kommer dö! Jag bara vet det.  Men jag är en survivor. Så har jag klarat allt jag gått igenom i mitt liv så ska väl detta vara som en liten mygga på en öde ö. Dvs inget! (Jag försöker övertyga och intala mig själv detta, förlåt)


















Vi föralltid!!

/Frida


Ordning och reda..

Pengar på fredag! Wohoo! Imorgon får jag lön, rätt in på mitt konto. Det kommer sitta som en smäck! Fan va gött!  Även fast det inte är så jättemycket eftersom jag inte jobbade så mycket i juni, men ett klart tillskott är de ju. Nu behöver jag inte vara orolig varje gång jag drar kortet att köpet ej ska medges. Åh va härligt! Nu gäller det att lägga pengar på rätt saker. Typ godis, chips, dricka, öl sprit, för små skor, och sånt. Eller inte! För pengarna ska jag bla:

1
. Köpa ett gym/spinningkort på friskis och svettis
2. Betala några räkningar
3. Unna mig något klädesplagg
4. Spara!

Vad brukar ni göra för era pengar?

/Frida

Resa?

Gud! Mamma och pappa åker till Rhodos en vecka på söndag. Gottegrisar! Och gissa vem som får köra dit och hämta dem från landvetter? JAG! Fast jag gnäller inte, jag får ju bilen helt för mig själv hela veckan. Vilken kan behövas med tanke på att jag jobbar en hel del då. Nice! Sedan pratar de på att boka en resa till Thailand i december. Den femte. Och då frågade de om jag och Erica ville följa med, de bjuder men vi får stå för fickpengar och sånt själva. Kanske skulle va nåt? Men jag får ju se med skolan och så, det är så jobbigt när man går så här i ovisshet som jag gör nu! I hate it! Jag måste ha koll koll och åter koll. Jag funkar liksom inte annars. Nu blir det liksom "ne men jag kanske flyttar så det är ingen idé" eller "om jag flyttar ska jag göra det" osv.. Men jag får stå ut i två veckor till..Såna smällar får man ta ibland. Nu ska jag rensa kattlådan. Smulan har skitit och ni som vet hur kattskit luktar så är det ju inte någon fröjd för luktsinnet direkt. UEW! Ha de gott!

/Frida


Jobbigt

Idag fick jag ställa klockan för typ första gången på hela sommaren. Synd det är om mig va? Men shit vad jobbigt det var! Kom i säng ganska sent igår, Erica sov över här och gick upp vid sju i morse men hon snoozade typ i 45 minuter innan hon gick upp så då vakna man ju då med. Men nu är jag uppe och ska snart iväg och jobba. Idag jobbar jag 12-17 idag så det är en till chilldag. :) Jag ska inte klaga! :) Sen är det bara fredag och lördag kvar denna veckan. :) Nu ska jag göra i ordning mig! Ha en bra dag!

/Frida

Allt har sina för- och nackdelar.

Det bästa med att börja sent är att man får sova ut ordentligt på morgonen. Och att man kan hitta på något innan. Det sämsta är arbetsdagen känns längre eftersom man har jobbtankar i huvudet hela dagen innan. Och att det hade vart skönt att redan vara  klar med arbetsdagen vid typ 14 så man kan göra nåt efter. Men ni som känner mig vet ju hur jag är, föredrar sovmorgon. :) idag blir det i allafall en sväng ut till Överby med Weronica innan jobbet drar igång. Nice! Så ni lär inte höra från mig förrän ikväll efter jag slutat. Hoppas ni klarar er!
Goodbye sunshines!

/Frida

Första dagen; avklarad

Jaha. Då var man hemma, det fick bli en cykeltur till jobbet idag för de ringe och frågade om jag kunde komma tidigare så var där kvart i tre i stället för kl. 17. Så det blev ju ett par timmar extra där, men det gick fint, är bara en aning trött nu bara. Folk har tydligen inte så mycket bättre saker för sig än att åka och handla, fast jag ska inte klaga då får jag ju något att göra i allafall. :)

Imorgon är det onsdag, jag jobbar 16-20 då så det blir en kort dag imorgon. Skönt med på ett sätt, skönt att inte behöva jobba hela kvällen också. När man stänger 22 så stämplar man nästan alltid ut kvart över. Aja. Nu ska jag lägga mig och läsa lite. Det har blivit lite åsidosatt nu för tiden. Men då har jag ju i allafall något attl läsa. :) Vi hörs imorgon mina vänner!

/Frida


Jag har tråkigt..

Jag har lite tråkigt så jag gjorde det här; http://www.viraltrafik.se/?FridaK

Klicka på länken du med om du också vill ha fler besökare till din blogg/hemsida. :) Får se om det funkar, men det verkar ju som det..

/Frida

First day

Idag är det min riktiga första dag på jobbet efter min "semester". Jag jobbade ju i onsdags och fredags förra veckan men då blev jag ju inringd så det var ju inte riktigt samma sak. Tycker jag. Men nu drar det alltså igång med fyra veckor på raken från 17-22 idag. Hur ska jag orka? Efter all denna ledighet är man ju liksom van att inte göra något. Men man kommer väl in i det också och vänjer sig som med allt annat, eller vad tror ni?

Igår var det i allafall trevligt. även fast det bara blev oavgjort. Men det var faktiskt en rolig match ändå. :) Lite bilder från gårdagen: (och nej, jag har inte hittat min USB-sladd till kameran eller köpt en ny, bilderna är tagna från mobilkameran så det får duga så länge)

          


Födelsedagsbarnet

/Frida

20 juli

Idag fyller min älskling år. Det börjar märkas att han börjar bli en gamma gubbe. Han går och lägger sig tidigt och går upp tidigt. Jag menar, det är ju inte för att jobbar. Han börjar väl helt enkelt komma upp i åren. Tur att man har ett tag kvar och att man fortfarande känner sig om 12 år ibland. Men det är väl inget fel med det? Inte för att jag skulle vilja vara 12 år igen, usch! Tänk så liten världen är då. Jag vill fylla 26 sen kan jag stanna där och inte fylla något mer. Där är man ju mogen för det mesta. Typ, jobba, skaffa familj, hus och hela den där baletten, fast man ändå inte är för gammal. Perfekt ju?

Idag blir det i allafall en tripp till Göteborg och till Ullevi för att kolla  när AIK slår GAIS på bortaplan. Jag ska nog hinna med att köra ett odds innan det. :) Jag hoppas även att min present som jag beställt till Mikael dyker upp någon dag snart. Jag beställde ju den ändå för en vecka sedan, fast den fanns inte i lager men den va beställd för deras leverantör. Men men, vi får helt enkelt hoppas och se. Jag kan bjuda han på donken sen som en liten kompensation. HAHA! Vad ska ni göra idag?

/Frida

Veckans hiss/diss

Here it is. Den som alla längtar efter. Men jag vill ha lite gehör. Ni är väldigt dåliga på detta måste jag säga! Skärpning!

Veckans hiss:
5- årsdag med älsklingen - Så mysigt och så härligt! Mer sånt här! Äkta kärlek :) ♥
Fallens dagar - Även fast man gnäller att det är mycket folk överallt så är det roligt att det händer nåt!
Söderling vann Swedish Open i Båstad - Äntligen har vi fått en ny höjdpunkt vad gäller sport!
Kalas för kusinen - Även om det börjar bli tjatigt med kalas för min del så var det roligt att träffa min släkt.

Veckans diss:
Sista veckan av mitt sommarlov - Som delvis avslutades med arbete.
Ont i fötterna - Visst, det är snyggt med högklackat men jäklar vad ont man får efter ett tag alltså!
Huvudvärk - ihållande som vägrar att ge med sig. Symptom på svininfluensa?
Solens försvinnande - Hallå, vart tog du vägen? Jag börjar tappa färgen igen! Tråkigt!

Nå, håller ni med eller inte? Nu ska jag i allafall sova! Natti!

/Frida


Fyrverkerier

Jag såg precis avslutningen av Fallens dagar från mitt fönster. Som alla andra år avslutades det traditonellt med fyrverkerier för hundratusentals kronor. Det är mäktigt och fönstrena skakade tillochmed ända här borta på Hjortmossen. Och så nära är det ju inte så ni kan ju tänka er! Men Smulan verkade inte gilla det lika mycket som jag. Hon ser helt förskräckt ut stackarn. Jag kommer inte ihåg att hon reagerade så här förra året, men då var hon visserligen en liten kattunge och precis hämtad här så hon brydde väl sig inte så mycket om omvärlden. :) Mammas skruttefia! Nu är det Walk the Line som gäller. Ciao!


Stackarn!

HAHAH! Jag bar precis Smulan till fönstret för hon vågade in gå dit. Och när vi kom dit så började hon morra som fan. HAHAH! Det var lite roligt. :P Sötnos!

/Frida

Söndag

Åh! Sista helgen på min "semester". Eller sommarlov. Eller vad man nu vill kalla det. Jag är ju visserligen ledig imorgon med. Då fyller älskling år! :) Vi ska åka till Göteborg och se på Gais- AIK. Heja AIK! Det ska bli kul! Gårkvällen slutade med utgång. Dock drack jag bara två cider och en öl så det vart inte mkt till håll i gång för min del. Tyvärr. Jag var faktiskt sugen - men så vart alltså inte fallet. Jag och Mikael var hemma vid ett igen. :) Nu är det dock slut på denna fyllehelg, det är faktiskt skönt  när det är över. Så mycket folk överallt så det är kaos i hela stan. Så stängde Langosståndet innan 12 igår så vi blev utan det också. Det som man sett fram emot hela veckan liksom. Jaja. Det har väl sin mening det med? Nu ska jag kolla vart Smulisen håller hus. :) Ha det gott!

/Frida

Åh!

Gud vilken dag de var igår! Var helt slut efter jobbet, ändå fick jag sluta en halvtimme tidigare. Sen var det bara att göra i ordning sig för att gå till nästa kalas. :) Kvällen slutade ute, som väntat, tillsammans med tjejerna. Men tyvärr fick smärtan i fötterna överhanden och efter tolv kunde jag varken gå eller dansa längre. Jag har fortfarande ont idag. Jag ska nog köra på gymnastikdojor ikväll - visst vore väl det en hit?  Nu ska jag in till stan och se denna allt försämrade festival i dagsljus. Låt oss hoppas att regnet har avlägsnat och att det blir uppehåll resten av dagen. :)

/Frida


Fredag

Idag är det fredag mina kära vänner, hela dagen. Jag ska jobba hela dagen. Börjar 11 och slutar 20. Om det inte fanns möjlighet att sluta tidigare - hoppas fortfarande! Sen efter blir det nog utgång! Fallens drog ju igång lite smått igår kväll så man får väl passa på när det väl händer något i denna lilla kära stad som jag nu bor i. Gårdagen var jättetrevlig! Vi gjorde vitlöksbröd med revbensspjäll till förrätt. Hur man nu kan kalla de förrätt. Men gott var det! Sen blev det Oxfilé, potatisgratäng och rödvinssås som huvudrätt. Och hemmagjord vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar till efterrätt. Gott! Detta avnjöts med en flaska vitt vin och en flaska rött vin. Tur att man ändå känner sig fräsch idag! :) Nu blir det havregrynsgröt till frukost, har ju en lång dag att se fram emot!

/Frida

♥ ..Fem år..♥

Idag har jag och Mikael varit tillsammans i fem år. Dags att byta snart. Nej usch, så känner jag verkligen inte. Det har varit 5 toppenår och jag hoppas de blir många såna här år till. :) Detta tänkte vi i allafall fira, som ni vet, med lite god mat. Jag ska åka och handla lite oxfilé och sallad och sånt så det blir lyx. Myspys helt enkelt! Dock blir den inte grillad utan den steks - vi vill vara för oss själva så då får vi vara hos mig. Men jag ska även tvätta idag mellan 14-18, blir säkert färdig tidigare men tänkte alltså fixa lite grejer innan jag börjar tvätta. Så det är bara att sätta i gång! Adios!

/Frida

Evening

Vad jobbigt det är när Mikael redan har somnat och jag ändå känner mig relativt pigg. Fast ska jag vara helt ärlig så känner jag att tröttheten börjar smyga sig fram. Kanske somnar om jag bara ger det en chans? Vem vet. Jobbet idag gick bra, det flöt på hela tiden så man hinner liksom inte att stanna upp, och det på ett positivt sätt. Dock känner man nu att man är ganska slut i huvudet i och med att man sitter och gör samma sak hela dagen. Men roligt har jag - något annat kan jag inte säga! Blev tillfrågad att jobba på fredag också, hade inte i tanke att det var kalas för Mikael och hans pappa då. Men får se, jag frågade om tiden gick att byta så jag slutar tidigare (fick tid mellan 11-20). Så hoppas kan man ju göra. Annars är de ju fina pengar sen. :) Nu ska jag bädda ner mig lite och vänta på att 2½men ska börja. Så bra! Natti!

/Frida

Morning

Idag blev jag väckt av min chef som ville att jag skulle komma in och jobba. Visst, varför inte? Annars skulle hon ju ha väckt mig helt i onödan. :) Så nu blir det en heldag på Maxi men det grinar inte jag över, jag hade inte haft något bättre för mig ändå plus att det blir några hundralappar extra i fickan. Även om jag hellre hade velat få pengar utan att behöva jobba. Men det fungerar ju inte riktigt så, tyvärr. Om man inte vinner på Lotto förstås men hur stor chans är det egentligen? Speciellt när man aldrig spelar.

/Frida

"Då går jag och lägger mig"

Som jag alltid sa när jag inte fick se på det TV-program jag ville när jag var liten. Vilken miss egentligen, finns det något enklare sätt att få sina barn i säng? Vad dum jag var. Och fortfarande är, fast på ett annat sätt. *Suck* Men nu går jag och lägger mig av helt andra skäl, främst trötthet- men också brist på aktivitet. Jag har inget att göra helt enkelt. Så sängen och boken känns mycket lockande. Usch! Jag vill verkligen inte läsa ut boken, den är ju så bra och då är det ju liksom slut sen. Tråkigt! Aja, vi får se vad Lisbeth Salander hittar på ikväll då. Natti natti!

/Frida

Fortfarande tisdag

Åh! Jag blir tokig på mig själv! det värsta (eller kanske det bästa) med sommaren och ledighet är att man har noll koll på vilken dag det är. Eller man blandar i allafall ihop dem väldigt lätt. Jag har gått och trott att det vart onsdag hela dagen idag. Flera gånger har jag fått tänka att "nej just det, det är bara tisdag" fast jag tycker det är skönt att det är så och inte tvärtom, för då känns det som man har missat något. Brukar ni också blanda ihop dagar som jag gör? Men idag är det i allfallt tisdag - hela dagen..

/Frida

14 juli

Gud vad dagarna går fort! Och inget vettigt får man gjort heller. Eller inget man kan skryta om i allafall. Igår kväll träffade jag Jenny en stund och det var trevligt. Sen tänkte jag gå till Hemmakväll och hyra The Notebook. Men de hade inte den, den var tydligen trasig eller något och fanns bara att köpa. Kan de inte ta en köpfilm och göra till hyrfilm då? Eller? Det kanske man inte får. Vad vet jag?

Idag ska jag på kalas hos min lilla kusin. Eller liten och liten. Alla blir ju så stora nu för tiden. Jag minns honom fortfarande som en liten bebis och han kommer nog alltid vara en liten bebis i mina ögon. Varför är det så tro?

På torsdag har jag och Mikael 5års dag. Tänk vad 5 år går fort. Shit! Jag tänkte be er om lite tips - även fast jag vet att ni är dåliga på att skriva detta. Present och sånt är redan fixat, han får en kombinerad års- och födelsedagspresent. Men aktivitet? Först hade vi tänkt att gå ut och äta. Men sen så pratade vi på att det blir ju mer "egentid" om vi gör mat hemma och är för oss själva. Så vi tänkte göra trerätters. Men vad gör man då? Tipsa gärna! Helst förrätter. Mikael äter inte fisk eller skaldjur - annars hade typ räkor varit ett gott alternativ. Hoppas ni kan hjälpa mig!

/Frida

Veckans hiss/diss

Här kommer veckans hiss/diss. Jag la mig och kollade på film igår, men lyckades att somna så därför är den lite försenad. :) Tyck gärna till!

Veckans hiss:
Brüno - Ja, gillar man Borat så gillar man denna. Dock var Borat lite bättre. Men så brukar det ju vara.
Jenny kom hem- Äntligen! Det blev en tid för lite mat och uppdatering om senaste nytt.
Nystädat hem- Ibland har man världens bästa syster som städar hela lägenheten. Lyx! (Tack!)
Cykeln är lagad- Äntligen kan jag ta mig till ställen på ett snabbt och smidigt sätt. + För motionen också! 

Veckans diss:
Ekonomin- Varför vill man alltid ha eller hittar massa saker när man inte har pengar?
Sura kassörskor - Är ett leende och ett tack för mycket begärt när man går och handlar? Det är inte svårt att se glad ut!
Antagningsbeskedet - Det var ju inte riktigt som jag hade hoppats på, men än finns chansen kvar!
Regn! - Allvarligt talat! Så här mycket regn bad jag inte om. Det hade räckt med en skur!

/Frida

Kalas

Gårkvällen var riktigt lyckad och mysig. Vi åt jättegod mat på Koppargrillen (Fläskfilé bearnaise) och de måste servera den godaste bearnaisesåsen i världen. Kanske inte världens nyttigaste- men någon gång måste man väl få unna sig detta? Filmen var också rolig. Skrattade ett antal gånger som jag inte kan räkna till, den var väldigt.. hmm vad ska man säga? Bög och snusk. Rekommenderas inte till barn under 15 år.

Idag/ikväll har vi varit på kalas hos Filip som fyllde åtta år. Filip är Mikaels brorsbarn så det var trevligt att träffa lite släkt och vänner. Innan var Emma och Frida här (Mikaels systersbarn) och de spelade Guitar Hero, jag tog ett foto på dem men datorn och mobilen verkar inte vilja samarbeta så tyvärr kan jag inte visa er. Men sött var det iallafall och duktiga var de!

Nu är jag bara ledig en vecka till innan fyra veckors jobb står på schemat. Men jag ser faktiskt fram emot att jobba, när ändå alla andra jobbar kan väl lika gärna jag göra det också? Finns ju inget att göra nu änåd, speciellt inte i detta vädret. Och jag behöver pengar då detta förmodligen är min största ekonomiska kris  på många många år. HAHA!

Håll utkik senare! Ska försöka hinna med Veckans hiss/diss också! Om jag inte råkar somna.

/Frida

Myspys

Vilken myshelg detta är. Det regnar och man riktigt myser. Inomhus såklart. Vi trotsade vädret igår och grillade tillsammans med Mikaels kusin och hennes pojkvän. Sedan spelade vi spel, När och Fjärran och sedan Rappakalja. Jag behöver väl inte säger hur det gick - för det är väl ganska självklart, eller hur? ;)

Idag ska jag och Mikael åka in til grannstaden Vänersborg. Väl där inne ska vi gå till en av våra favoritrestauranger Koppargrillen och efter det ska vi gå på bio, vi ska se Brüno. Hoppas den är så rolig som de flesta säger att den är. Men det ska bli mysigt. Det känns som att biomörkret är lockande nu i detta väder. Håller ni inte med? Eller vad gör ni helst en kväll som denna då det regnar?

/Frida


Mindre lyckat

Jaha. Jag hade oturen i turen. Jag hade hellre haft tur i oturen. Men så här är det alltså nu. Antagningsbeskedet kom idag! Jippie! Men antagningsbeskedet var inte som jag hade hoppats på. (Inte jippie). Jag blev antagen som reserv. Nummer 5. Hallå? Vad är detta? Det kom som ett slag i ansiktet. Usch! Vad ska hända nu? Alla andra valen jag tog som andra, tredje och fjärdehandsval blev jag också reserv till. Men! Nu ligger det till så här: Det är bara 23 som har blivit antagna nu i första antagningen. Och det finns 40 platser. Förra året kom 44 stycken in, och efter första antagningsbeskedet (alltså till det andra) hade dom tagit in 17 stycken till. Så det kanske ser ljust ut ändå? Eller? Vågar jag hoppas på det. Jag hatar att hoppas på för mycket. Det blir ju aldrig som man vill ändå. Detta suger.

/Frida

Klanten själv.

Är jag klantig eller är jag klantig? Jag vet inte om det finns någon på jorden som är klantigare än jag - eller vet ni? Häromdagen slängde jag min datamus för den hade jag råkat trampa sönder, så det var liksom bara skräp. Samtidigt som jag slängde denna måste jag av någon anledning fått med mig USB-sladden till min digitalkamera. Klantigt eller vadå? Nu kan jag ju inte ladda upp några bilder från den. Först måste jag ju få tag i en sladd som passar, finns det överallt tro? Eller måste man göra en specialbeställning? Tråkigt! Men jag kan inte göra mer än att säga att detta är så typiskt mig!

/Klanten

Nostalgi










Visst är det härligt? :D

Det närmar sig..

Igår var det exakt en månad kvar till Mikael åker till USA. Det innebär att det är mindre än en månad idag. Nu gäller det att man utnyttjar den tiden som är kvar. Herregud, det låter som någon av oss ska dö eller något. Men vi ses ju faktiskt i december igen. Förhoppningsvis och förmodligen ännu tidigare om jag har möjlighet att åka dit och hälsa på. Sen hoppas jag att jag får antagningsbeskedet imorgon! Kan jag ha sån tur tro? Fast det blir inte så mycket tur om det står att jag ej är antagen. Men som sagt - jag känner mig nästan säker på att jag kommer in, även om jag är liiiiite tveksam. Men varför skulle jag vara det? Skulle jag inte komma in så är ju inte mitt liv kört bara för det, eller hur?

/Frida

Så fort det regnar vill man åka..

Okej! Nu är vi här. Sommaren har kommit. Den vi är vana vid. Härligt! Det är såna här dagar som man sitter och kollar efter sista minutenresor trots att man varken har tid, pengar eller resesällskap till det. Men vad gör de? Man vet ju aldrig. Jag är ju faktiskt ledig en vecka sen efter jag slutat jobba innan skolan börjar. Fast jag antar att jag lär få fullt upp den veckan ändå.. Hoppas det i allafall. Allt för att få tiden att gå. Det är så roligt när jag och Mikael pratar om USA. Han pratar om när han ska åka - jag pratar om när han kommer hem. Sen ibland kan vi tangera varandra med att vi båda pratar om att jag ska resa dit och hälsa på honom. Knasigt. Men jag längtar till jul. Gör inte ni det?



Haha! Jag hittade en gammal bild på mig när vi bowlade. Jag var överlägset bäst och det är nog den enda gången som jag kommer lyckas få 6 strikes irad. Lagom tur.


/Frida

Jag var tvungen

Jag har svårt för att vänta mer. Men antagningsbeskedet kommer inte fortare för det. Mitten av juli. Kan man inte få ett exakt datum så man vet precis hur länge man ska vänta? Jag kikade in min gamla blogg nyss och kollade när jag fick reda på om jag kom in  för första gången, när jag sökte för två år sedan. Då var det 10 juli. Så förhoppningsvis är det samma i år och då innebär det att jag får reda på det på fredag. Wiie! Spännande! Vad har ni för er en kväll som denna? Jag kikar på So you think you can dance roligt faktiskt, jag vill också kunna dansa. Riktigt!

/Frida

What if?

Sitter och kikar lite bostäder i Karlstad. Har anmält mig till STUB också ifall jag och Carro inte får tag på någon trea. Jag får ju antagningsbeskedet snart, förmodligen i slutet av veckan eller början av nästa. Men tanken slog mig precis; tänk om jag inte kommer in? Fast jag har ju angett andrahands- och tredjehandsval. Men andrahandsvalet är ju samma program fast i Linköping och tredjevalet är vanlig ekonom i Karlstad. Detta är så typiskt mig, tar för givet till en början att jag ska komma in, sen när det väl börjar närma sig blir man sådär lagom tveksam. Är det nerverna tro?

/Frida

En kalldusch

Igår satt jag och väntade på att regnet skulle komma hela dagen. Så roligt hade jag. Men det kom till slut och då behövde jag inte vänta längre. Det känns mycket skönare en dag. En rejäl avkylning behövdes faktiskt. Men det är fortfarande ganska varmt ute men det är inte lika kvavt längre. Luften känns mycket friskare. Men jag hoppas att solen kommer tillbaka snart, jag är ju ledig två veckor till så jag tackar mer än gärna ja till lite mer sol och bad. :) Idag vet jag inte vad jag ska hitta på. Funderar på att ta en sväng in till stan och kika lite. Så man kommer ute lite.. Vad ska ni ha för er idag?

/Frida

Tomma ord

Ibland är ensamheten min värsta fiende. Det är när jag är ensam som alla tankar cirkulerar om och om i mitt huvud. Tankar som jag vanligtvis inte tänker när jag befinner mig med någon eller några. När jag är ensam känner jag mig ganska ofta liksom tom. Lost. Det går liksom inte att förtränga dem. Jag vill inte. Tankarna om det som ska komma ske gör mig jätteförvirrad och nästan lite deprimerad. Visst det ska bli jätteroligt att flytta till Karlstad, men det innebär så mycket annat. Jag måste lämna min lägenhet som jag trivs i. Jag vet inte var jag ska göra av Smulan. Min älskade snuttegris. Alla mina vänner och min familj finns liksom här. Mikael åker till USA en termin vilket gör att allt kommer ändra sig. Jag vill inte veta hur det kommer bli. Det värsta är att man alltid tänker att det värsta kommer att ske. Jag har liksom börjat försöka se det bra i att han ska åka. Visst, jätteroligt för honom. Men på något sätt känns det liksom..jag vet inte.. fel typ? Det är så mycket som kommer ske nu. Och jag önskar lite grann att allt inte skulle ske på samma gång. Vart ska jag få mitt stöd ifrån? Visst jag har fortfarande mina vänner här, men jag vet inte. Det känns inte som att någon förstår hur jobbigt jag känner att det är, med allt. Jag vill prata. Men jag kan inte prata. Jag är inte den som pratar. Istället håller jag allt inom mig. Eller så skriver jag. Som i denna stund. Men det är sån jag är. Jag är egentligen ganska genomskinlig. Även fast jag ler finns det de som känner mig som ser att det inte riktigt är så som jag får det att se ut att vara. Som jag vill att det ska vara. Varför kan inte livet vara en dans på rosor? Varför kan inte alla val vara självklara? Och att allt är som en saga - med ett lyckligt slut. Men någon sa till  mig en gång - att det är detta som är verkligheten och att lyckliga slut bara exsisterar i sagorna. Men jag vill tro på att även det som sker i verkligheten kan ha ett lyckligt slut - eller är jag bara barnslig då?

/Frida

Veckans hiss/diss

Här kommer som alltid på söndagar veckans hiss/diss. Observera att det jag hissar eller dissar är sådant som på något sätt berört mig eller mina nära den gångna veckan. Så ni vet. :)

Veckans hiss:

Bada - Som ni vet gjorde jag premiärdoppet i veckan. Oh gud vad härligt det var!
Karlstad - Det känns som jag redan har kommit in och flyttat dit. Jag längtar - tro det eller ej!
Uteserveringar - Finns det i något mysigare än att sitta och fika solsken och behaglig värme? Eller varför inte avnjuta en kall öl.
Familjen - Finns det någon annan på jorden som förstår en så bra som ens familj gör? Jag tror inte det! Familjen är bäst!
Grilla - Kött, korv, grönsaker allt! Grillat är nog det godaste som finns. Själv föredrar jag kött eller egengjorda hamburgare! Mums!

Veckans diss:

Insekter - Det absolut värsta med sommaren är alla äckliga djur som dyker upp, getingar, myggor, osv. You name it!
Rix FM-festivalen - Ja, den var väl inte en höjdare, inte i Karlstad i allafall. Förhoppningsvis bättre här i Trollhättan om 2 veckor!
Snålt på kontot - Alla räkningar och hyror ska fortfarande betalas - även fast man har sommarlov! Det är kass!
Skoskav - Man får ont, ont och ont. Helt meningslöst! Eller hur?
Okända beundrare - Vem är du och vad vill du? Jag hatar att få sms av personer som påstår sig tycka om mig när de inte ens vågar stå för vem de är. Lägg ner!

/Frida


Karlstad

Som ni säkert vet befann jag mig  tillsammans med Carro i Karlstad i veckan under två nätter/tre dagar. Vi hade jätteroligt och i tisdags när vi kom dit shoppade vi tills att affärerna stängde. Jag fick köpt mig två par skor, en minihandväska, en ögonskugga och lite smink borstar. Sedan grillade vi korv i en park tillsammans med Carros kompis och hennes pojkvän och hans kompis. På onsdagen cyklade jag runt med Caroline på pakethållaren till nästan alla stadsdelar för att kontakta olika bostadsbolag. Vi hade tänkt att vi skulle bo ihop så vi söker lite treor lite här och där. Sen på kvällen var det rix fm festivalen, vi pimplade lite vin innan och sen gick vi ut på krogen och tog oss en var sin drink. på torsdagen åkte vi hem på eftermiddagen men vi hann med att sola och bada några timmar innan. Hur härligt som helst! Ja, dagarna där var toppen. Och här kommer lite bildbevis :)

                                   
Carro innan grill                       Carro och jag vid grillen               Carro på G innan rix fm


                                    '
Jag också..                                Milow på scenen                             Carro och jag på rixfm.

                               
Väska Åhlens 199:-                         Skor H&M 299:-                             Skor, Vagabond 349:-


Jag är riktigt nöjd. Okej, skorna från Vagabond är några som alla andra också har - fyra av mina kompisar har dem, men man vill ju inte vara den som är den.. Eller hur?

/Frida


Alla utom jag..

Idag var ytterligare en dag jag vaknade upp i stekande värme och lysande sol. Börjar bli bortskämd med detta nu, men har de på vädret rätt så ska det ju bli kass väder hela nästa vecka. Det är lite kass - jag är ju fortfarande ledig. Hade velat åka ut idag. Ringde till mamma och pappa när jag vaknade typ 8.20 men då var deras mobiler avstängda. Sedan skickade jag sms till  båda två och frågade om de skulle ut till kusten och skrev att jag ville följa med. Mikael har ju åkt med sina kompisar till Kungshamn redan och ska stanna där till imorn. Och jag vill ju inte vara den enda som stannar hemma en sån här dag liksom. Ca en timme efter jag skickat sms får jag en leveransrapport från mammas mobil - det var på tiden tänkte jag. Fem minuter fick jag svar "Vi är redan framme, kör av färjan nu Nordkroken har 24 grader." Tack för den! Nordkroken?! Där ville man bara bada när man var liten så man slapp vara rädd för alla maneter, tång och krabbor. Jag vill ju ut till kusten! Men det verkar som att alla utom jag åker dit. Vad gör man då egentligen?

Till kusten

Nu är jag hemma från Karlstad igen. Det var en riktigt härlig stad och jag och Carro hade jättetrevligt. Fick cykla runt med henne på pakethållaren till nästan alla stadsdelar i Karlstad när vi besökte olika bostadsbolag - till ingen nytta egentligen. Jag har bilder som jag komma ladda upp här i helgen någon gång. Så ni får hålla utkik efter detta. Nu blir det i allafall en tur ut till kusten, man får ju passa på när solen skiner. Se till och utnyttja dessa underbara dagar som solen bjuder på, och är det för varmt? Tänk på hur det känns i januari med snöslask och och tjocka dunjackor - detta är väl mycket bättre? Och en sak till - Drick mycket vatten! ;)

RSS 2.0